Działania inwestycyjne

W ramach Projektu, przewidziane są działania inwestycyjne, które mają na celu  m.in.:

1.Dostosowanie budynków, w których mieszczą się jednostki uczelni, do potrzeb Osób z Niepełnosprawnościami poprzez:

  • przebudowę równorzędnego wejścia do budynku, gdzie znajduje się m.in. Biuro Obsługi Osób z Niepełnosprawnościami, Dział Spraw Studenckich i Kształcenia, Rektorat, Szkoła doktorów
  • przebudowę windy w budynku wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej
  • realizację oznaczeń, tablic informacyjnych i drogowskazów w budynku wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej ze względu na skomplikowany układ funkcjonalny budynku i ilość istotnych funkcji działania te są niezbędne
  • dostosowanie toalety do potrzeb Osób z Niepełnosprawności
  • wykonanie oznaczeń w alfabetem Braille`a w strefach wejść do toalet w budynkach Politechniki Śląskiej
  • przebudowę założonej przestrzeni na potrzeby Laboratorium Dostępności LABD – przygotowanie wnętrz dla Laboratorium dostępności, pozwalające na pracę i dostosowaniem nowych technologii w zakresie dostępności oraz testowanie wdrażanych rozwiązań
  • opracowanie planu realizacji dostępności 6 budynków Politechniki Śląskiej

2.Wsparcie i ułatwienie poruszania się po kampusie Politechniki Śląskiej przez Osoby z Niepełnosprawnościami dzięki zastosowaniu Technologii wspierających takich jak:

  • opracowanie i wykonanie Tyflomap: dla kampusu Politechniki Śląskiej oraz dla 20 budynków dostępnych dla studentów Politechniki  Śląskiej
  • digitalizację materiałów dydaktycznych i utworzenie biblioteki zbiorów zdigitalizowanych, dedykowanych i dostosowanych do potrzeb Osób z Niepełnosprawnościami, dostępnych na platformie Politechniki Śląskiej
  • zainstalowanie systemów przywoławczych w toaletach służących do przywoływania pomocy
  • zakup specjalnych systemów ewakuacyjnych dla osób niesłyszących oraz niewidzących
  • zakup i montaż alarmów bezdźwiękowych w  budynkach Politechniki Śląskiej
  • udźwiękowienia oraz opisu przestrzeni Uczelni z wykorzystaniem znaczników elektronicznych